Restauracija bicikla – farbanje ili plastifikacija

U ovom DIY postu ćemo vam pokazati kako se na jeftin i kvalitetan način može uraditi restauracija bicikla.

Na prosečnom biciklu, bilo da je u pitanju mtb ili city bike, većina popravki se može uraditi kod kuće sa osnovnim alatom. Najčešće će vam biti potrebni set inbus ključeva, nekoliko gedora, par šrafcigera i jedna klešta. Od specijalnog alata za bicikle obavezno nabavite alat za skidanje lanca (može se naći za 200-300din) i set montirača za gume (nije neophodan, ali olakšaće vam posao – cena oko 200din).

Ukoliko je vašem biciklu potrebno farbanje, možete odabrati 2 načina za nanošenje nove boje:
1. klasično farbanje + lakiranje
2. plastifikacija (u ovom slučaju lakiranje nije neophodno)

U oba slučaja, biće potrebno da pre farbanja sve delove poskidate sa bicikla, tj. da kompletno ogolite ram. Nakon toga, u većini slučajeva treba skinuti i staru boju sa rama. To je moguće uraditi šmirglom (grubljom, oznaka grit 80), nitro razređivačem ili peskiranjem što je najbrži, ali i malo skuplji način (cena peskiranja za kompletan bicikl je oko 1000din).
Prilikom skidanja delova, ukoliko to radite po prvi put u životu, popisujte (ili slikajte) gde koji deo, šraf ili sajla idu, kako biste ponovo mogli da sastavite kompletan bicikl. Takođe će biti potrebno da proverite stare lagere u točkovima i šolji volana. Ukoliko neke kuglice u ležajevima nedostaju, obavezno kupite nove lagere, a ukoliko vam deluje da je sve u redu, samo ih podmažite i vratite na pravo mesto.

FARBANJE I LAKIRANJE

1. Nakon što ste skinuli farbu, nanesite prajmer (u spreju) u dva sloja u razmaku od 15min. Kada kupujete prajmer obavezno naglasite kakvu boju planirate da nanesete, kako bi vam preporučili odgovarajući prajmer.
2. Sačekajte nekoliko sati da se ram dobro osuši. Ukoliko ima nekih neravnina poravnajte ih finom ili vodenom šmirglom.
3. Počnite sa nanošenjem boje (sprej držite na razdaljini od oko 20cm). Dva temeljna sloja u razmaku od par sati će biti dovoljna.
4. Kada je ram potpuno suv (nakon 20-24h od nanošenja slojeva) zalepite po želji neke nalepnice, pa počnite sa nanošenjem laka u spreju. Kada se lak osuši i vaše farbanje je time gotovo, a restauracija bicikla može ispasti ovako:
01

000

restauracija_bicikla

PLASTIFIKACIJA METALA/ALUMINIJUMA

Poslednjih godina plastifikacija je postala jako popularna. To je prvenstveno zbog toga, što je za gore opisani način farbanja potrebno sa periodima sušenja farbe oko 24-48h, dok je za plastificiranje metala potrebno svega 30min-1h. S druge strane, plastificiranjem se ne gube nikakva svojstva zaštite metala, a čak je boja u tom slučaju i mnogo elastičnija, tako da neće pucati kao obična farba. I što je takođe važno, izbor boja za plastifikaciju je zaista velik.
Princip je jako jednostavan:
1. Pištoljem se nanese boja u prahu.
2. Komad metala/aluminijuma se stavi u peć zagrejanu na 180C na nekih 30min.
3. Sačekate neko vreme da se ohladi i nosite ga kući.

Primer plastifikacije bicikla (cena za bicikl je oko 1500din):

plastifikacija_metala

plast01

plast02

plastifikacija_metala

PRE
plastifikacija_bicikla
POSLE
plastifikacija_bicikla

 

1 Comment

  1. Uplasenko

    May 31, 2013 at 15:40

    Postovani zanima me da li mozete da predlozite neko mesto gde bih mogao da uradim plastifikaciju svog starog peugeot mtb-a.Mnogo bi mi znacila ova informacija.

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply